• ۳۶۶۴۱۰۶۴ - ۰۲۵
570 شرکت ارائه دهنده محصول پتروشیمی در سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست

570 شرکت ارائه دهنده محصول پتروشیمی در سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست

0 دیدگاه 26 شهریور 1398 چاپ خبر بازدید: 1465

پتروتحلیل- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین در خصوص سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست گفت: در این دوره نمایشگاه، ۵۷۰ شرکت به عنوان ارائه دهنده محصولات شرکت دارند که ۳۵ شرکت خارجی و ۱۲ هیات از کشور‌های خارجی و ۱۴ کشور به صورت مستقل مشارکت دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر این شاهد اشتغال ۸۵۰ هزار نفر در صنایع پایین دستی پتروشیمی و ارائه دستاورد‌های عظیم صنایع پایین دست در قالب‌های گوناگون در این نمایشگاه خواهیم بود. 

محمدی عنوان کرد: در نمایشگاه ایران پلاست امسال، میزگرد اکوپلاست با حضور ۱۱ وزیر از کشور‌های مختلف و همسایه مانند عراق، ترکیه، افغانستان و ... برای توسعه استفاده از پتروشیمی تولید‌های ایران برگزار می‌شود.

بومی سازی 25 گروه کاتالیستی تا 1400

محمدی همچنین به تاثیر صنعت پتروشیمی در آمار اشتغال اشاره کرد و گفت: ما 108 هزار نفر در مجموع در مجتمع های تولیدی داریم که تا سال 1400 با افزایش 15 درصدی، به 123 هزار نفر می رسد.

به گفته معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، این تنها آمار اشتغال مستقیم در صنعت پتروشیمی است و ده ها هزار اشتغال غیرمستقیم وابسته به این صنعت نیز به همراه داشته است. 

وی در ادامه نشست خبری خود به بخش محصولات پتروشیمی هم اشاره کرد و افزود: به طور کل 350 نوع محصول در صنعت پتروشیمی تولید می شود که در ایجاد رونق در بنگاه های پایین دستی موثر است. 

محمدی از فعالیت پژوهشی و فناوری صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: شرکت های مختلفی در این حوزه فعال هستند و در یک نگاه کلان، دو حوزه دست یافتن به دانش فنی محصولات و حوزه کاتالیست های صنعتی که در بخش نهایی این صنعت نقش دارند، مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است. 

این مقام مسئول در اشاره به جزئیات کاتالیست های صنعتی نیز گفت: ما 40 گروه کاتالیستی داریم که 16 گروه از آنها تا کنون بومی و صنعتی شده و در کشور تولید و 9 گروه هم تا 1400 بومی می شوند و 15 گروه باقیمانده نیز در مرحله تحقیق و پژوهش است.

 

0 دیدگاه